Crear
Descargar
Obtener Plan Académico
Compartir juego
Completar Frases
Completar Frases

TEMA 21.3

Intégralo en tu plataforma

Puedes integrar el juego en un LMS compatible con LTI 1.1 o LTI 1.3 como Canvas, Moodle, o Blackboard. De esta manera podrás guardar las puntuaciones automáticamente en el libro de calificaciones de esa plataforma.
Descargar
Has superado el número máximo de juegos que puedes integrar en Google Classroom con tu Plan actual.

Para integrar tantos juegos como quieras en Google Classroom, necesitas un Plan Académico o un Plan Comercial.

Has superado el número máximo de juegos que puedes integrar en Microsoft Teams con tu Plan actual.

Para integrar tantos juegos como quieras en Microsoft Teams, necesitas un Plan Académico o un Plan Comercial.

La descarga de juegos es una característica exclusiva para usuarios con un Plan Académico o un Plan Comercial.

Obtén ahora tu Plan Académico o Comercial y comienza a integrar tus juegos en tu LMS, web o blog.

Si lo deseas, puedes descargar un juego de prueba aquí y probar su integración:

TEMA 21.3

Completar Frases

Jugadas 1

Sobre esta actividad

Conceptes bàsics de geografia

Creada por

España

Descarga la versión para jugar en papel

Crea tu propio juego gratis desde nuestro creador de juegos
Compite contra tus amigos para ver quien consigue la mejor puntuación en esta actividad

Top juegos

%
Anónimo
Anónimo
%
%
%
Has superado el número máximo de juegos que puedes imprimir con tu Plan actual.

Para imprimir tantos juegos como quieras, necesitas un Plan Académico o un Plan Comercial.

Imprime tu juego
TEMA 21.3
 

Completar Frases

TEMA 21.3Versión en línea

Conceptes bàsics de geografia

por Pau Bordas Vives
1

Literal CARTOGRAFIA MAPA Planimètric Topogràfic Petita escala Base o bàsica Gran escala Gràfica PLANOL ESCALA Temàtica Altimetria Numèrica

: És la ciència que tracta de la representació de la Terra sobre un mapa .
- : proporciona una base de dades territorials en forma cartogràfica . Es fa segons les normes cartogràfiques establertes per l ? Administració pública i s ? obté per processos directes d ? observació i de mesurament .
- : comprèn aquells mapes que transfereixen informació selectiva pròpia , diferent de la topogràfica .

: És la representació bidimensional , a escala , d ? un conjunt de dades seleccionades ( relleu , tipus de sòls , vegetació , roques , etc . ) .
- : no representa el relleu .
- : representa detalladament el relleu de la superfície terrestre on es recullen amb detall tots els elements naturals i antròpics , de manera que facilita el coneixement d ? una porció de terreny sense necessitat de veure ? l .
- : part del mapa que representa el relleu a través de corbes de nivell .

: Mapa que representa espais o territoris petits ( edifici , parcel·la , barri , ciutat , etc . ) .

: Relació entre una distància qualsevol mesurada sobre el mapa i la seva equivalent en la realitat . El grau de reducció utilitzat , en comparació amb les dimensions reals .
- : expressada per una fracció en la qual el numerador és sempre una unitat , i el denominador , un número que indica el grau de reducció . Adimensional .
- : línia dividida en segments que indica distàncies reals al terreny .
- : indica la correspondència entre una distància en el mapa i la seva equivalent en la realitat .
- : denominador petit . Representa poca part del terreny .
- : té un denominador gran . Representa una gran part del terreny .

2

distància real (distància P = h/d*100 Isolínia diferència entre cotes (altura Corba de nivell / isohipsa Corba mestra Equidistància Pendent topogràfic Corba de nivell intermedi

: línia que segueix els punts situats a la mateixa altitud o cota . El valor que apareix indica l ? altitud , l ? altura de la superfície terrestre respecte al nivell del mar .

: línia més gruixuda que acostuma a tenir una altitud escrita .

: es dibuixen entre corbes mestres .

: conjunt de punts amb un mateix valor que s ? uneixen en una línia .

: distància vertical entre dues corbes de nivell consecutives .

: inclinació del terreny respecte a un pla horitzontal .

- h = ) .
- d = ) .

3

Exorreiques Conca hidrogràfica Interfluvi Endorreiques Divisòria d

- ? aigües : línia d ? intersecció entre dues vessants que separa l ? escolament de les aigües meteorològiques i que , topogràficament , coincideix amb una carena . ( Línia que uneix els punts de màxima altura . )

- : espai territorial comprès entre dos tàlvegs veïns . Sovint inclou dos vessants que pertanyen a valls diferents . Una de les conques hidrogràfiques que formen part d ? una divisòria d ? aigües més gran .

- : conjunt de vessants inclinats cap a un mateix curs d ? aigua per on s ? escolen les aigües superficials . Està limitada per les línies divisòries d ? aigües . És l ? àrea total que transporta les aigües d ? escolament superficial fins a una sortida única , que pot ser un riu , un llac o el mar . Sinònim de conca fluvial i conca de drenatge .

- : dit de les regions o conques les aigües de les quals no arriben a marts oberts , sinó que desemboquen en un cos d ? aigua dins els continents

- : dit de les regions o conques les aigües de les quals desemboquen en mars o oceans .

4

d?escales grans molt utilitzat els angles decimal, mètrica i amb coordenades rectangulars impossible de coordenades cartesianes paral·lel a l UTM cilíndrica

La representació d ? una superfície esfèrica sobre una superfície plana sense que hi hagi deformacions és geomètricament . Els sistemes de projecció geogràfica es basen en càlculs matemàtics que transformen la superfície esfèrica de la Terra per mostrar - la com una superfície plana , és a dir , un mapa . Mètodes fonamentats a transformar les coordenades geogràfiques d ? un punt en coordenades cartesianes , que determinen la posició d ? un altre punt homòleg sobre una superfície plana .

La projecció universal transversa de Mercator ( ) és un sistema de projecció , que conserva ( tall paral·lels / meridians ) . S ? hi fa una projecció amb l ? eix ? equador . Té poca deformació en mapes .

Les coordenades UTM són un sistema de posicionament sobre la superfície terrestre que es basa en la projecció UTM ( Universal Tranversal Mercator ) . És un sistema ( rectangular ) estandarditzat amb base .

5

Mapa geològic Mapa analític Mapa d Mapa sintètic

Mapes on es representen , sobre un fons de referència , aspectes monogràfics que poden estar relacionats tant amb el medi natural com amb l ? humà : geologia , piezometria , pluviometria , temperatures , vegetació , etc .

- ? inventari : emmagatzema informació . La quantitat d ? informació que ofereix el fa poc llegible i és difícil d ? interpretar . Els elements de diferenciació principals són els colors i els símbols .

- : processa informació . Més fàcil d ? interpretar . Senzillesa i tècnica i claredat d ? exposició .

- : expressa allò més essencial de la informació . Posa de manifest les tendències generals .

- : representació sobre una mapa topogràfic dels diferents tipus de roques que afloren a la superfície terrestre i dels tipus de contacte entre ells . Permet identificar recursos , planificar obres , avaluar riscos naturals .

6

SIG interrelacionar dades sistema informàtic informació geoespacial vectorial i el ràster

Un sistema d ? informació geogràfica ( ) és un que permet enregistrar , gestionar , analitzar i visualitzar . La seva característica principal és la capacitat d ? emmagatzemar la posició i la forma geomètrica de fenòmens i entitats , permetent a través de la seva ubicació . Per al seu funcionament , requereix georeferenciació i models de dades espacials , com el .

7

número d sud-est - nord-oest (perpendiculars a la costa) de la zona central de Catalunya oest - est sud-est - nord-oest (perpendiculars a la costa) de la zona sud de Catalunya sud-oest - nord-est (paral·leles a la costa sud-est - nord-oest (perpendiculars a la costa) de la zona nord de Catalunya sud - nord la catalana i l

Utilitza la lletra C ( de Catalunya ) per a les carreteres a càrrec de la Generalitat i dos dígits :

El primer dígit classifica les carreteres en 6 tipus segons la direcció dominant i la seva situ - ació :
- 1
- 2
- 3 )
- 4
- 5
- 6

El segon dígit representa el ? ordre sobre el territori , i es compta ordenadament segons el sentit de les direccions establertes , tot deixant codis vacants per a futures vies .

És important tenir en compte que algunes carreteres poden tenir dues denominacions , ? europea , ja que poden formar part dels grans eixos europeus que uneixen Catalunya amb Europa , pel nord , i amb la resta d ? Espanya , pel sud i per l ? oest .

¿Estás seguro que quieres abandonar la página?

Al abandonar la página perderás el progreso del juego.