Completar Frases

L'ANTIGA GRÈCIA. CIVILITZACIÓVersión en línea

Completa els espais buits del següent text.

por alumn-lucía GN
1

dos llorer ciutadanes cònjuges pare trenta ciutadans llana d'Esparta d'olivera descendència prole domèstiques diferent tasques social infertilitat política Lesbos dot complement l'adolescència divorci propi

La família :
La cèl·lula per excel·lència per als nostres avantpassats clàssics era la família . Estava formada per un home , una dona i una mitjana de fills . .

La seva finalitat era tenir perquè les noves generacions es fessin càrrec del patrimoni dels avantpassats . L'amor entre els no era necessari . Els barons concertaven el matrimoni amb el de la núvia , el qual havia d'oferir una .

No es podien casar els que no tingueren la condició de o . I no estava ben vist que es casaren dues persones de classe social . L'edat ideal s'estimava al voltant de en el cas de les dones i cap als anys en el cas dels homes .

El , a Grècia , només podia ser sol·licitat per l'home . En la majoria dels casos tenia com a causa la .

Els fills :
A Grècia , quan naixia un xiquet , li col·locaven una corona ( per desitjar - li èxit a la guerra ) o de ( per desitjar - li èxit en les arts i els esports ) . Si es tractava d'una xiqueta , li posaven una troca de . Durant els dies posteriors , el grup rebia el nou membre amb una festa d'acollida , se'l purificava a ell , a la seva mare i a la casa , se celebrava un banquet i s'entregaven alguns regals .

Al setè dia de vida del nounat se li donava el nom i s'afegia el del pare com a . També se li podia afegir el nom de procedència .

Home i dona :
A Grècia s'educava la dona des de nena per cuidar la i dedicar - se a les feines , entre les quals hi havia atribuir tasques a les esclaves i supervisar - ne la realització , preparar el menjar , confeccionar peces de vestir , etc . No podia participar en , tenir vida social o formació cultural , ni sortir del gineceu ( excepte per assistir a alguna cerimònia religiosa ) .

L'excepció la trobem en el cas , on les dones sí que podien aparèixer en públic , i de , famosa per la seva escola femenina de cant , música i literatura .

Els homes , en la seva majoria , es dedicaven a les agrícoles , ramaderes i artesanals . En caure la tarda , els que s'ho podien permetre celebraven banquets amb els seus amics , que es prolongaven amb llargues converses , audicions musicals , recitals de poesia , etc .