LA LLEGENDA DE SANT JORDIVersión en línea
por QUIMA DELERAM
Que t'explicarem?
Selecciona una o diverses respostes
On va passar?
Selecciona una o diverses respostes
Què es va cruspir el drac?
Per què li feia pudor l'alè al drac?
Per què feien un sorteig cada matí a la plaça?
A qui li toca anar a la cova del drac en el sorteig?
Acaba la frase: Quan ja estava a punt de sal...
Què va cridar Sant Jordi?
Tria la resposta correcta:
Qui va obligar el drac a menjar-se a la gent del poble?
Com creus que és realment el drac?
Explicació
Nens pareu bé les orelles, una història us contarem, la llegenda de Sant Jordi, va passar fa molt de temps.
A les contrades de Montblanc, un drac ferotge va arribar, que treia foc pels queixals i es menjava el bestiar.
Es va cruspir tots els bens i les vaques i els cabrits, la bèstia estava afamada i tot el poble esporuguit!
Ningú volia servir d'àpat, del monstre d'alè pudent, tenia més d'una càries, no es rentava mai les dents.
Cada matí a la plaça es reunia el veïnat, i amb un sorteig decidien a qui es menjaria al drac.
Però un dia la sort del poble es va girar contra el rei, i li tocà a la princesa, oferir la seva pell...
Anà a la cova del drac, l'endemà de bon matí, perquè esmorzés la gran fera ella havia de morir. Quan ja estava al punt de sal i la taula ben parada va aparèixer a l'horitzó una armadura que brillava.
Va entrar tot un cavaller, a les mans una gran llança i cridà amb veu de tro: -Deixa anar a la noble dama!
Abans que li clavés les urpes i s'empassés la princesa Sant Jordi ferí el drac que intentà fugir de pressa. Però estava malferit i les ales no volaven i els dos dalt del cavall de seguida l'atraparen.
El portaren fins al poble per jutjar-lo a la plaça però abans de decidir li donaren la paraula... "SÓC EL DRAC, ESCOLTEU! PERDONEU, EM SAP GREU... JO NO HO VOLIA FER, M'HI VA OBLIGAR EL VOSTRE REI QUE VOLIA QUE US MENGÉS PER TENIR TOT L'OR PER ELL!"
Finalment el drac demostra davant del poble que és un drac bo, que havia actuat d'aquesta manera obligat pel rei.