Completar Frases

Lèxic sobre PrehistòriaVersión en línea

Cal clicar sobre la paraula que correspon a cadascuna de les definicions de dotze conceptes de la Prehistòria.

por montserrat alsius
1

Menhir Mesolític Neolític Homínids Dolmen Prehistòria Hominització Megàlit Cova Paleolític Arqueologia Cromlec

: Mètode per a elaborar història que utilitza com a documents qualsevol mena de vestigis materials deixats pels homes .

: Cercle de monòlits construït a l'època prehistòrica . Els de Bretanya i els de les Illes Britàniques són formats per pedres altes ; es destaca el de Stonehenge , a Anglaterra . En els dels Països Catalans les pedres són sense treballar , no gaire grosses , i sovint encerclen dòlmens i tombes megalítiques .

: Cavitat natural aprofitada com a lloc d'habitatge per moltes civilitzacions primitives i per l'home prehistòric , especialment durant el paleolític mitjà i superior .

: construcció megalítica utilitzada com a tombes d'inhumació , format per diverses lloses disposades en sentit vertical , i una o vàries que formen la coberta , en sentit horitzontal .

: Primat de la família dels homínids que actualment inclou un sol gènere vivent , Homo , amb una sola espècie , H . sapiens , i una sola subspècie , H . sapiens sapiens

: Procés evolutiu seguit per un conjunt de formes successives de primats que partint d'un avantpassat comú de l'home i alguns pòngids encara no identificats , arriba fins a l'home actual

: Monument construït amb pedres grans

: Monument prehistòric , megalític , que es limita a una gran pedra dreta , plantada a terra . El nom ha estat adoptat , pels prehistoriadors , del terme popular bretó ( men , 'pedra' , hir , 'llarga' ) .

: Fase del desenvolupament econòmic de certes societats , en la qual s'efectua la transició de les formes de subsistència paleolítiques a les neolítiques , és a dir , el pas de l'economia depredadora a la de producció d'aliments

: Fase de la prehistòria que segueix el mesolític . El nom ( del grec neoV , 'nou' , i liqoV , 'pedra' ) , volia indicar l'aparició d'una nova tècnica de treballar la pedra : el poliment .

: Nom ( del grec palaiós , 'antic' , i líthos , 'pedra' ) per a designar l'època que hom anomenava " edat de la pedra tallada "

: Temps anterior als temps històric s